Udržateľný marketing bude v roku 2021 našou hlavnou témou

Udržateľnosť je téma, ktorá rezonuje každým rokom intenzívnejšie a my dúfame, že tomu tak bude ešte veľmi veľmi dlho. Aspoň dovtedy, kým sa nám to nevryje pod kožu a začneme tak aj naozaj žiť. Minimálne drvivá väčšina z nás.

Tejto téme sa nevyhol ani svet marketingu, ktorý dokáže byť už vďaka dodržiavaniu niekoľkých zásad omnoho viac zelený. Aké sú to? Sledujte náš Facebook, kde budeme pravidelne predstavovať tipy, ako môžete aj vy prispieť k udržateľnému marketingu či spoločensky zodpovednému podnikaniu.

Udržateľnosť sa netýka len prírody

Aktuálne sa udržateľnosť najčastejšie spája s vyčerpateľnosťou prírodných zdrojov a snahe nájsť alternatívy, ktoré majú za cieľ udržať ekologickú rovnováhu, ktorá nijako neovplyvní kvalitu života modernej spoločnosti a neohrozí tak ani potreby budúcich generácií.

No udržateľnosť sa skladá až z troch pilierov – ekonomiky, spoločnosti a životného prostredia. Tie sa navzájom dopĺňajú, profitujú a vytvárajú spolu jeden dlhodobo fungujúci celok. Pre firmy častokrát nie je úlne jednoduché optimalizovať výrobné procesy tak, aby boli udržateľné a rovnako aj vhodne odkomunikovať tieto aktivity navonok. V rámci udržateľnosti je preto nesmierne dôležité, aby bol vzťah medzi spoločnosťou a profitom spravodlivý, vzťah medzi spoločnosťou a životným prostredím únosný a vzťah medzi životným prostredím a profitom schopný rásť.

Maličkosti, ktoré postupne vytvoria celok

Nákupné správanie ľudí sa neustále mení na základe aktuálnych trendov. Zákazník čoraz častejšie radšej nakúpi u značky, ktorá sa prezentuje nejakou unikátnou hodnotou pre spoločnosť. Je šetrná k životnému prostrediu, lokálna, bio a záleží jej na udržateľnom rozvoji. V udržateľnom marketingu sa do popredia dostáva ponúkaná hodnota, starostlivosť, šetrnosť k životnému prostrediu a v neposlednom rade vzťah so zákazníkom. Jeho cieľom je vytvárať produktu či službe pridanú hodnotu, ktorá je ohľaduplná k prírode a uspokojí potreby zákazníka a verejnosti.

Teraz sa samozrejme nejdeme automaticky postaviť do role eko-bio-nazi. Počas uplynulého roka sme si uvedomili, že máme v našom portfóliu drvivú väčšinu klientov, ktorá má k tejto téme extrémne blízko. Tento fakt nás postrčil k tomu, aby sme sa lepšie pozreli na to, ako môžeme byť aj my – ako firma – viac udržateľní. Či už ide o drobnosti ako separovanie odpadu, nákup kancelárskych potrieb či len o kávu, ktorú v kancelárii pijeme. To všetko dokáže aspoň malou časťou prospieť k tomu, aby sme žili lepší život. A čo vy? Pridáte sa k nám?

Zdielať článok:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Daľšie články

Trvalá udržatelnosť

Väčšina ľudí si pri slove udržateľnosť automaticky predstaví ekológiu a životné prostredie. Tie ale tvoria iba časť celku. Síce veľmi dôležitú, ale tá by sama,

Minimálny životaschopný produkt

Možno aj vy pracujete na svojom „produkte“, ktorý sa chystáte ponúknuť svetu. A veríte, že bude dostatočne dobrý na to, aby ho ľudia kúpili. Produktom môže

Chcete predávať cez e-shop? Toto potrebujete vedieť!

Túžite po peknom, prehľadnom a rýchlom e-shope, ktorý budú mať radi zákazníci i vyhľadávač? Po webe, ktorý zaujme a predáva? Nie ste sami. Na Slovensku je v súčasnosti viac než 10 000 e-shopov. Čo všetko musíte urobiť, než začnete predávať? Prečítajte si zopár cenných rád.