Chcete predávať cez e-shop? Toto potrebujete vedieť!

Túžite po peknom, prehľadnom a rýchlom e-shope, ktorý budú mať radi zákazníci i vyhľadávač? Po webe, ktorý zaujme a predáva? Nie ste sami. Na Slovensku je v súčasnosti viac než 10 000 e-shopov. Čo všetko musíte urobiť, než začnete predávať? Prečítajte si zopár cenných rád.

Dajte si do poriadku právne záležitoti
K internetovému podnikaniu potrebujete mať tiež založenú živnosť alebo spoločnosť s ručením obmedzeným. Na začiatok sa vám určite viac oplatí živnosť a časom, keď sa vám zvýšia príjmy z podnikania, môžete prejsť na spoločnosť s ručením obmedzeným. Nahláste sa určite aj na sociálnej a zdravotnej poisťovni.

Nezabudnite na obchodné podmienky
Obchodné podmienky si nechajte vypracovať odborníkom alebo sa poraďte s právnikom. Neriskujte zbytočne pokutu od Slovenskej obchodnej inšpekcie.

Zistite čo od e-shopu očakávate
Konečne prechádzame k e-shopu. Čo musíte urobiť ako prvé? Správna odpoveď znie: Nájsť vhodnú e-shop platformu. Výber e-shop riešenia je základným kameňom, ktorý patrí medzi kľúčové rozhodnutia v internetovom podnikaní.

Najskôr si potrebujete ujasniť tieto vstupné parametre:

Rozpočet
Koľko do e-shopu plánujete investovať? Predstavujete si to skôr ako väčšiu jednorazovú investíciu, či pravidelné mesačné poplatky? Hľadáte čo najlacnejšie riešenie, alebo ste ochotní  priplatiť si aj viac?

Webdizajn
Aká je vaša predstava o funkciách a rozšíreniach? Stačia vám základné funkcie, či máte špecifické požiadavky?

Produkt
Aký typ produktov na e-shope chcete predávať a v akom počte? Bude bez variant, s variantami, alebo sa cena bude odvíjať podľa rozmerov?

Čas
Za aký čas už chcete predávať? Za týždeň? Za mesiac?

Keď máte všetky faktory ujasnené, pozrite sa s nami na možné riešenia e-shopu. Poznať výhody a nevýhody jednotlivých možností sa vám určite zíde pri konečnom rozhodnutí, ktorú platformu si vybrať.


1. E-shop na prenájom (krabicové riešenie)

Krabicové riešenie predstavuje najrýchlejšiu a najlacnejšiu platformu pre váš e-shop. Je ideálnym riešením pre tých, ktorí ponúkajú menšie množstvo produktov v jednoduchom strome kategórií. Nevýhodou krabicového riešenia je napríklad chýbajúca zákaznícka podpora či chýbajúca možnosť ďalšieho vývoja.

2. Open Source riešenie

Open source riešenie (WordPress, PrestaShop, Magento, Joomla) býva zo začiatku zdarma. No vyžaduje si už viac času a technických znalostí ako krabicové riešenie.  Preto ak neovládate prácu s CSS či PHP, tak sa zapotíte aj pri základnej úprave widgetov (menu, archív, vyhľadávacie pole…). Rovnaký problém nastáva aj pri rozšíreniach (pluginoch). Na internete nájdete kvantá informácií o B2B pluginoch, ale neexistuje jeden univerzálny. Vždy záleží od konkrétnych a presne daných požiadaviek. Musí vám presne vyhovovať funkcionalitou a UX.


3. E-shop na mieru od agentúry

E-shop na mieru je nevyhnutnosťou pri špecifickom produkte či veľkom počte položiek na mieru. Predstavuje najdrahšie a časovo najnáročnejšie riešenie.

Koľko vás vo výsledku e-shop na mieru bude stáť záleží od špecifických požiadaviek, ktoré máte. Cena za kvalitný web od agentúry, ktorý nemusí už nikto prerábať sa pohybuje v tisíckach až desať tisíckach eur. Pričom platí, že horný limit pre neustály vývoj v podstate neexistuje.

4. Hybridné e-commerce riešenie (theshop riešenie)

Hybridné riešenie je kompromisom medzi krabicovým riešením, open source riešením a e-shopom na mieru od agentúry.  Je pre vás výhodné v prípade,  ak máte väčšie množstvo produktov, alebo špecifický produkt a zároveň chcete predávať čo najskôr. V cene theshop riešenia máte pokročilé nastavenie produktov, položky ako wishlist či watchdog, správu dodacích listov a fakturácie, rôzne spôsoby dopravy a platby, GDPR, Cookies či základ pre SEO analýzu.

Výhodou je aj možnosť ďalšieho vývoja, ktorú pri krabicovom či Open Source riešení nemáte. V porovnaní s bežným e-shopom na mieru od agentúry platíte za ďalšie konzultácie od spustenia e-shopu len prvé tri mesiace, potom už neplatíte nič. Zaujalo vás hybridné theshop  riešenie? Ak áno, tak v našej agentúre themarketing Vám radi poradíme a vytvoríme funkčný web do 7 dní. Bez mesačných poplatkov a provízií z predaja. Vlastná doména, zákaznícka podpora a rýchly, prehľadný e-shop je s nami samozrejmosťou. 

Zdielať článok:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Daľšie články

Trvalá udržatelnosť

Väčšina ľudí si pri slove udržateľnosť automaticky predstaví ekológiu a životné prostredie. Tie ale tvoria iba časť celku. Síce veľmi dôležitú, ale tá by sama,

Minimálny životaschopný produkt

Možno aj vy pracujete na svojom „produkte“, ktorý sa chystáte ponúknuť svetu. A veríte, že bude dostatočne dobrý na to, aby ho ľudia kúpili. Produktom môže

Udržateľnosť v marketingu: Ako vybudovať zelenú značku?

Chcete zaradiť do svojho podnikania udržateľnosť, no neviete ako na to? Cesta k udržateľnému podnikaniu nie je o kozmetických úpravách stratégie, ale o zameraní sa na širšie spektrum oblastí. Vydajte sa s nami na výpravu za vytvorením udržateľnej značky, s ktorou sa budú vaši zákazníci lepšie stotožňovať.